Katalog SALES 2017:
CALL ME TONY reż. KLAUDIUSZ CHROSTOWSKI
POLSKA / 2017 / 62’ | KATEGORIA: PORTRET, SPORT, MŁODOŚĆ
Konrad ma dwie pasje: aktorstwo i kulturystykę. Ktoś żartuje, że gdyby je połączył, mógłby być jak Arnold Schwarzenegger. „Call Me Tony” to historia o wierze we własne marzenia, gdy w ciebie nie wierzy nikt. O chęci udowodnienia sobie i rodzinie, że jest się czegoś wartym. I o tym, co robić dalej, kiedy nic nie idzie zgodnie z planem.
Losy Konrada mogą reprezentować wszystkich, którzy dzień w dzień mierzą się z pytaniami typu: Czy jestem wystarczająco dobry? Co jeśli się nie uda? Może inni mają rację? „Call Me Tony” to historia o czasie ,w którym cały świat chce od nas odpowiedzi a jedyne co mamy to piętrzące się pytania. – Klaudiusz Chrostowski, eksplikacja reżyserska
Film został zakwalifikowany do konkursów międzynarodowych na 60. DOK Leipzig oraz IDFA.
BEKSIŃSCY. ALBUM WIDEOFONICZNY reż. MARCIN BORCHARDT
POLSKA / 2017 / 80’ | KATEGORIA: PORTRAIT, ART / CULTURE / MUSIC, DRAMA / TRAGEDY
Kiedy zafascynowany nowinkami technicznymi Zdzisław zaczynał rejestrować codzienne życie swojej rodziny, nie mógł przypuszczać, że historia każdego z jej członków będzie mieć tak tragiczny finał. Katastrofa lotnicza, choroba, samobójstwo i morderstwo sprawiły, że rodzinę Beksińskich zaczęto nazywać „przeklętą”. Marcin Borchardt w filmie „Beksińscy. Album wideofoniczny” zabiera widzów do wnętrza tej historii, odsłaniając jej prawdziwe oblicze.
Rodzina, o której chciałoby się wiedzieć trochę mniej. – Łukasz Badula / KulturaOnLine.pl
Dostajemy film dokumentalny, który ogląda się niczym fabularną opowieść. – Anita Piotrowska / Tygodnik Powszechny
Premiera światowa:
57. Krakowski Festiwal Filmowy – konkurs polski, międzynarodowy konkurs dokumentalny (Wyróżnienie – za poruszającą opowieść o skomplikowanych rodzinnych relacjach odtworzoną w skromnej formie rodzinnego albumu.)
Premiera międzynarodowa:
27th Film Festival Cottbus
OBCY NA MOJEJ KANAPIE reż. GRZEGORZ BRZOZOWSKI
POLSKA / 2017 / 55’ | KATEGORIA: PODRÓŻ, STYL ŻYCIA, PROBLEMY SPOŁECZNE
„Obcy na mojej kanapie” to spojrzenie wgłąb fenomenu couchsurfingu – sposobu podróżowania, który zrewolucjonizował oblicze współczesnej turystyki. W filmie przyglądamy się z bliska temu, jak przypadkowi podróżnicy wnikają w intymny świat swoich gospodarzy. Obserwujemy ślad, jaki pozostawiają te przypadkowe, nierzadko kuriozalne spotkania ludzi, którzy nie spotkaliby się gdyby nie popularny portal internetowy.
W tym jest coś z psychodramy, coś z kanapy u psychoanalityka. Temu człowiekowi możemy wszystko powiedzieć, bo wiemy, że on nam nie może zrobić nic złego w tym sensie, że nie może wykorzystać przeciwko nam tego, co od nas usłyszał. A my doznajemy ulgi widząc kogoś, kto nas słucha uważnie. Zaufawszy obcemu, możemy nabrać trochę więcej zaufania do samych siebie. – Bożena Janicka / Polskie Radio Program 1
Premiera światowa:
57. Krakowski Festiwal Filmowy – konkurs polski (Srebrny Lajkonik dla reżysera najlepszego filmu dokumentalnego – za barwną i mądrą opowieść o spotkaniach na kanapie ludzi z różnych światów – spotkaniach, które zmieniają zarówno bohaterów, jak i widzów.)
FESTIWAL reż. TOMASZ WOLSKI & ANNA GAWLITA
POLSKA / 2017 / 85’ | KATEGORIA: SZTUKA / KULTURA / MUZYKA
Skąd bierze się muzyka? Odpowiedzi na to pytanie szuka Tobias Koch, mistrz i mentor młodego pianisty oraz jeden z głównych bohaterów „Festiwalu”. Źródło muzyki próbują odkryć przed widzami również twórcy filmu. W tym celu podglądają i podsłuchują muzyków podczas prób, obserwują ich emocje tuż po kolejnych koncertach, w ciszy towarzyszą artystom oczekującym na wyjście przed publiczność i pozostają za kulisami aż do końca ich występów.
"Festiwal" to nieoczywiste, kontemplacyjne kino stawiające pytania o sedno procesu twórczego i jego nieuchwytność. – Małgorzata Steciak / Onet Film
Magiczna projekcja, w której kamera oprowadza nas po kulisach tytułowego festiwalu. Zagląda do garderoby, przygląda się próbom i ćwiczeniom, technikom, pianiście i solistce. Ten dokument oczarowuje! – Dagmara Romanowska / Onet Film
Premiera światowa:
Krakowski Festiwal Filmowy – międzynarodowy konkurs DocFilmMusic, konkurs polski (Nagroda pod patronatem Stowarzyszenia Autorów Zdjęć Filmowych za najlepsze zdjęcia ufundowana przez Coloroffon Film – dla Tomasza Wolskiego, Nagroda dla najlepszego producenta polskich filmów krótkometrażowych i dokumentalnych – dla Anny Gawlity)
Katalog PROMOTION 2017:
XXXLOVE reż. JOANNA FRYDRYCH
POLSKA / 2017 / 60’ | KATEGORIA: PORTRET, PROBLEMY SPOŁECZNE, ZDROWIE
Adrian Lukoszek, bez pomocy specjalistów i bez jakichkolwiek cudownych diet, w ciągu jednego roku schudł 120 kg. Stał się bohaterem mediów. Został zasypany lawiną próśb o pomoc od ludzi otyłych. Tak zaczęła się jego misja pomagania innym. Zauważył, że brak miłości, bliskości i akceptacji, to główny problem ludzi w rozmiarze XXXL. Z niektórymi ze swoich podopiecznych Adrian związał się mocniej. Wszystkich łączy to, że mają zrujnowane życie osobiste i intymne.
Premiera światowa:
Krakowski Festiwal Filmowy
GRUBA reż. MARIA ZMARZ-KACZANOWICZ
POLSKA / 2017 / 59’ | KATEGORIA: PROBLEMY SPOŁECZNE
Portret trzech kobiet w różnym wieku, które łączy wspólna praca. Sortowanie węgla w Kopalni Węgla Kamiennego Rydułtowy to ciężki kawałek chleba, jednak bohaterki stanowią wzór hartu ducha. Niestety ich codzienne zmagania nie ograniczają się wyłącznie do przerzucania surowca, lecz dotyczą także spraw bardzo przyziemnych – takich jak walka z górniczymi urzędnikami o czyszczenie kabin toaletowych. Czasem ich jedyną bronią okazuje się poczucie godności i nie mniej ważne poczucie humoru.
Premiera światowa:
Krakowski Festiwal Filmowy – konkurs polski
TRZY SIOSTRY reż. DARIUSZ KOWALSKI
POLSKA / 2017 / 56’ | KATEGORIA: RODZINA, DZIECI
Filmowy portret trzech sióstr, mieszkających w romskim osiedlu Koszary pod Limanową. Kasandra, Soraja i Klara, jak typowe nastolatki, interesują się przede wszystkim kosmetykami, rozmawiają o biżuterii i ciuchach, słuchają disco polo. Chodzą do szkoły, ale najstarsza z nich, Kasandra, ma indywidualny tok nauczania. Oprócz szkoły w edukacji romskich dzieci mają pomóc zajęcia na świetlicy integracyjnej.
Premiera światowa:
Krakowski Festiwal Filmowy
ARABSKI SEKRET reż. JULIA GROSZEK
POLSKA / 2017 / 52’ | KATEGORIA: RODZINA, DRAMAT / TRAGEDIA
Kamil pragnie poznać swojego ojca Ilhama Al Madafaiego, który jest twórcą arabskiej muzyki folkowej i gwiazdą na Bliskim Wschodzie. Ojciec i syn nigdy się nie poznali. Reżyserka zaprasza widzów do refleksji nad sensem życia i potrzebą odnalezienia swoich korzeni poprzez wspólną obserwację podróży Kamila. Czy spotkanie z ojcem może odkryć przed nim, kim naprawdę jest?
Premiera światowa:
Krakowski Festiwal Filmowy – konkurs polski
DOS ISLAS reż. ADRIANA F. CASTELLANOS
POLSKA / 2017 / 40’ | KATEGORIA: PORTRET, STAROŚĆ, RODZINA
Dos Islas to poetycka opowieść o starości, o rodzinie, o więzi wnuczki z babcią. Kobieta, która właśnie skończyła 102 lata, snuje swoje wspomnienia – począwszy od chwil dzieciństwa – w literacki i malarski sposób odtwarzając najmniejsze szczegóły. W filmie pełnym miłości i optymizmu czas płynie powoli pomiędzy dwiema wyspami, którymi mogą być zarówno realni ludzie czy prawdziwe miejsca, jak i twory wyobraźni głównej bohaterki.
Film został zakwalifikowany do konkursów na Krakowskim Festiwalu Filmowym i RIDM Montreal International Documentary Festival.
DESERT COFFEE reż. MIKAEL LYPINSKI
POLSKA / 2017 / 53’ | KATEGORIA: PORTRET, PROBLEMY SPOŁECZNE, NATURA / ŚRODOWISKO
W kalifornijskiej części pustyni Sonora, w bliskim sąsiedztwie baz wojskowych, znajduje się „dzikie” miasteczko Slab City, zamieszkałe przez uciekinierów z „amerykańskiego snu”. Są w różnym wieku, przywieźli ze sobą różne historie, ale wszyscy wybrali wolność, nawet za cenę najbardziej podstawowych wygód. Jedynym miejscem wyposażonym w elektryczność jest tu prowizoryczna kafejka internetowa prowadzona przez Roba, serwująca „najlepszą kawę w okolicy”.
Premiera światowa:
Krakowski Festiwal Filmowy – konkurs polski, międzynarodowy konkurs dokumentalny
ŻALANASZ – PUSTY BRZEG reż. MARCIN SAUTER
POLSKA / 2017 / 40’ | KATEGORIA: AUTORSKI PUNKT WIDZENIA, PROBLEMY SPOŁECZNE, NATURA / ŚRODOWISKO
Tytułowy Żalanasz to miasto portowe nad częściowo wyschniętym jeziorem Aralskim. Miejsce pomiędzy wielką wodą i rozległą pustynią, niegdyś dobrze prosperujące ogniwo gospodarki sowieckiej, dzisiaj zaledwie cień dawnej świetności. W obiektywie Marcina Sautera Żalanasz to jednak nie tylko sugestywne krajobrazy, lecz przede wszystkim losy ludzi, którzy zainwestowali swoje życiowe nadzieje i oczekiwania w miejsce, które stało się smutnym i piaszczystym pustkowiem.
Premiera światowa:
Krakowski Festiwal Filmowy – konkurs polski
Premiera międzynarodowa:
IDFA – konkurs krótkometrażowych dokumentów
HOW TO DESTROY TIME MACHINES reż. JACEK PIOTR BŁAWUT
POLSKA / 2017 / 39’ | KATEGORIA: PORTRET, AUTORSKI PUNKT WIDZENIA, SZTUKA / KULTURA / MUZYKA
Film koncentruje się na postaci Jeph Jermana, mieszkającego w Arizonie muzyka, eksperymentatora, pasjonata dźwięków. Jeph całkowicie zatracił się w słuchaniu, tego co przez nas zwykle jest ignorowane: brzmienie uderzanych o siebie kamieni lub szelest smaganych wiatrem liści. Komponowanie muzyki z dźwięków natury i przede wszystkim słuchanie to jego sposób na życie. To film o niezwykłej pasji i celebrowaniu życia.
Premiera światowa:
Krakowski Festiwal Filmowy
Premiera międzynarodowa:
DOK Leipzig
ZIEMIA BEZDOMNYCH reż. MARCIN JANOS KRAWCZYK
POLSKA / 2017 / 55’ | KATEGORIA: PROBLEMY SPOŁECZNE, PRAWA CZŁOWIEKA
Od 2007 roku bezdomni pod przewodnictwem Ojca Palecznego budują jacht pełnomorski, który mógłby zabrać ich w rejs dookoła świata. Mimo śmierci zakonnika, jego przyjaciele próbują wcielić ideę w życie. Konfrontują się z ambitnym planem, wymagającym konsekwencji i co najważniejsze – trzeźwości. Czy uda im się przezwyciężyć uzależnienie od alkoholu i dokończyć dzieło?
Premiera światowa:
Krakowski Festiwal Filmowy – konkurs polski
OPERA O POLSCE reż. PIOTR STASIK
POLSKA / 2017 / 41’ | KATEGORIA: AUTORSKI PUNKT WIDZENIA, PROBLEMY SPOŁECZNE
Polaku, kim jesteś? Próbą odpowiedzi na to pytanie jest filmowy kolaż, który łączy materiały archiwalne i współczesne, zdjęcia dokumentalne i inscenizowane, a wśród nich doniesienia prasowe, ogłoszenia towarzyskie, oferty sprzedaży i fragmenty przemówień. Nawiązując do rodzimej tradycji dokumentu kreacyjnego film pokazuje różne przejawy polskości: rytuały patriotyczne i religijne, codzienne obyczaje, ale także charakterystyczne pejzaże czy intymne wspomnienia z dzieciństwa.
Premiera światowa:
Krakowski Festiwal Filmowy – konkurs polski, międzynarodowy konkurs dokumentalny (Wyróżnienie – Za interesujący autorski mariaż gatunków, który zaowocował zbuntowanym filmowym dzieckiem. Nagroda dla najlepszego producenta polskich filmów krótkometrażowych i dokumentalnych – dla Anny Gawlity)
Premiera międzynarodowa:
Ji.hlava International Documentary Film Festival – konkurs Between the Seas
SIOSTRY reż. MICHAŁ HYTROŚ
POLSKA / 2017 / 20’ | KATEGORIA: RELIGIA, KOMEDIA, STAROŚĆ
Za potężnym 800-letnim murem, w najstarszym żeńskim klasztorze klauzurowym w Polsce w podkrakowskich Staniątkach, toczy się życie 12 Benedyktynek. Średnia ich wieku to 70 lat, z których zdecydowaną większość spędziły w odosobnieniu. Siostry Anuncjata i Benedykta (w klasztorze od 40 lat) z właściwym sobie urokiem wprowadzają nas w świat za murem, opowiadają o swoim życiu i podjętych dawno temu decyzjach. Pokazują nam świat klasztorny z wszystkimi jego odcieniami, zupełnie odarty ze stereotypu, często wzruszający i zabawny zarazem.
SEN LEOCADII reż. KRZYSZTOF NOWICKI
POLSKA / 2017 / 22’ | KATEGORIA: PORTRET, DRAMAT / TRAGEDIA
Leocadia prowadzi sklep z płytami winylowymi w samym centrum Barcelony. Zabawia klientów rozmową, opowiada historię swojej rodziny i samego sklepu, który wkrótce zostanie zamknięty po przeszło stu latach funkcjonowania. Leocadia odchodzi a jej starodawny świat gramofonowych płyt, operowych arii i nikomu niepotrzebnych porcelanowych figurek odchodzi razem z nią.
PROCH reż. JAKUB RADEJ
POLSKA / 2017 / 25’ | KATEGORIA: PROBLEMY SPOŁECZNE, ŚMIERĆ
„Proch” to studium drogi, jaką musi przejść ludzkie ciało od chwili śmierci aż po pogrzeb. Kolejne etapy tej drogi zestawione zostają z biurokratyczną buchalterią, która staje się udziałem również dobytku zmarłego lub zmarłej. Chłodna rejestracja losów tych materialnych pozostałości po człowieku stanowi otwartą formę, w którą wpisać można zarówno pytanie o sens egzystencji, jak i refleksję nad samotnością osób, których nikt nie żegna.
Premiera światowa:
Krakowski Festiwal Filmowy – międzynarodowy konkurs filmów krótkometrażowych konkurs polski (Wyróżnienie – za analityczny portret przemijania, który pod prozaicznymi działaniami skrywa głęboką tajemnicę samotności wobec końca. Dojmująca pustka po człowieku sprawia, że widzimy tam swoją twarz.)
PROSZE O CISZĘ reż. ERI MIZUTANI
POLSKA / 2017 / 26’ | KATEGORIA: DZIECI, NIEPEŁNOSPRAWNOŚĆ
Eri Mizutani zaprasza nas do tajemniczego świata, skrzętnie skrywanego za murami wrocławskiej szkoły z internatem. Towarzysząc uczniom przez cały rok szkolny odkrywamy ich magiczną, dziecięcą rzeczywistość, która początkowo wydaje się nam odległa i niedostępna. Subtelnie prowadzona obserwacja pozwala nam stopniowo zbliżać się do bohaterów. Poznając ich zwyczaje, gesty i mimikę odkrywamy przestrzeń pełną akceptacji, zrozumienia i beztroski – tak różną od świata czyhającego poza murami szkoły.
RAZ DWA ZERO reż. ANNA PAWLUCZUK
POLSKA / 2017 / 15’ | KATEGORIA: SPORT, DZIECI
Justyna ma dziewięć lat i wraz z koleżankami trenuje wyczynowo gimnastykę artystyczną. Jej życie wypełniają treningi i zawody, na których niejednokrotnie musi przekroczyć własne granice i słabości. Mając w sobie ogromną siłę i determinację pokonuje wszystkie swoje koleżanki w zacięciu i wytrwałości. Mimo ogromnego wysiłku nie zawsze udaje jej się stanąć na podium. Kiedy coraz bardziej traci nadzieję na medale, postanawia sama zająć się trenowaniem pięcioletnich gimnastyczek ze swojego klubu.
Premiera światowa:
Krakowski Festiwal Filmowy
Premiera międzynarodowa:
Minsk International Film Festival “Listapad”
KOLEKCJA reż. MARCIN POLAR
POLSKA / 2017 / 19’ | KATEGORIA: PORTRET, SZTUKA / KULTURA / MUZYKA, STAROŚĆ
Gdzieś na Wschodzie Polski znajduje się niewielka wieś, w której mieszka starsze małżeństwo, Władysława i Mieczysław. Kobieta jest niepełnosprawna i wymaga stałej pomocy nawet przy najprostszych czynnościach. Starszy mężczyzna otacza opieką nie tylko żonę – troszczy się również o całą galerię niechcianych przedmiotów. Zbiera zaśniedziałe świeczniki i zakurzone maselnice, żeby ocalić przeszłość od zapomnienia.
Film wziął udział w konkursach na Krakowskim Festiwalu Filmowym i “Cinema Verite” Iran IDFF.
AMERYKAŃSKI SEN reż. MAREK SKRZECZ
POLSKA / 2017 / 26’ | KATEGORIA: SPORT, PORTRET
Głuchołazy – niewielkie miasto, które w latach dziewięćdziesiątych tętniło życiem obecnie wymiera. Powódź zniszczyła uzdrowiska oraz fabryki. W miasteczku panuje duże bezrobocie, a część mieszkańców wyjechała. W tym miejscu bez perspektyw nastoletni Szymon postanawia spełnić swoje wielkie marzenie. Chce zostać zapaśnikiem amerykańskiego wrestlingu. Czy jego amerykański sen się spełni?
Premiera światowa:
Warszawski Festiwal Filmowy
WOLTA reż. MONIKA KOTECKA & KAROLINA PORYZAŁA
POLSKA / 2017 / 14’ | KATEGORIA: SPORT, DZIECI
Zuzia jest jedną z najlepszych zawodniczek w drużynie. Ze względu na wiek i budowę ciała podnoszą ją starsze, silniejsze koleżanki. Ona jest zwieńczeniem akrobatycznej piramidy. W trakcie kolejnego sezonu treningów okazuje się, że Zuzia straciła dotychczasową gibkość. Figury z jej udziałem nie mają gracji i lekkości. Początkowo trenerka obwinia o niepowodzenia starsze zawodniczki. Z czasem okazuje się jednak, że dziewczynka po prostu dorasta.
Premiera światowa:
Hot Docs – Canadian International Documentary Festival – konkurs krótkometrażowych filmów dokumentalnych (Honorowe Wyróżnienie – Jury zachwyciło się sposobem uchwycenia momentu przeistoczenia się młodej lekkoatletki z dziewczyny w kobietę, zarówno pod względem fabularnym, jak i wizualnym.)
FACE-OFF reż. ŁUKASZ OSTALSKI
POLSKA / 2017 / 16’ | KATEGORIA: SPORT, RODZINA
„Face-Off“ to historia Rafała, zawodnika, trenera i założyciela amatorskiego zespołu nowej dyscypliny sportowej: lacrosse. Główny bohater dzieli swój czas pomiędzy pasję i sportowe ambicje a córkę – Tosię – którą opiekuje się na zmianę z byłą żoną. Rafał stoi w rozkroku, wie że córka jest najważniejsza, ale z drugiej strony nie potrafi zrezygnować z drużyny i ukochanego sportu.
JAK ZOSTAĆ PAPIEŻEM? reż. JUSTYNA MYTNIK
POLSKA / 2017 / 16’ | KATEGORIA: PORTRET, DZIECI, RELIGIA
Czuła komedia o dziesięcioletnim chłopcu, który chce zostać papieżem. Bohater jest ministrantem, który dowiaduje się o nadchodzącym castingu do roli młodego Jana Pawła II w musicalu. Chłopiec podchodzi do zadania niczym do duchowej misji, ale jego rodzice nie traktują go poważnie. Czego nauczy się chłopiec dzięki temu doświadczeniu?
DZIADEK reż. ANDRZEJ ŚWIĘCH
POLSKA / 2017 / 18’ | KATEGORIA: PORTRET, RODZINA, STAROŚĆ
„Dziadek” to intymny portret człowieka zmagającego się z wyzwaniami starości z oddaniem i pogodą ducha. Skupiając się na zwyczajności dnia codziennego film oferuje inspirację, humor i wgląd w determinację człowieka, który nigdy nie powinien się poddawać.