Jeszcze w listopadzie rozpoczęły się festiwale Dei Popoli we Włoszech, Cinema Verite w Iranie oraz Olympia w Grecji. W programie każdego z nich znalazło się po kilka polskich dokumentów. Do udziału w sekcji konkursowej florenckiego Festiwalu Dei Popoli zaproszono „Superjednostkę” Teresy Czepiec i „15 stron świata” Zuzanny Solakiewicz. W pokazach pozakonkursowych włoska publiczność zobaczyć mogła „6 kroków” Bartosza Dombrowskiego, „Badjao. Duchy z morza” Elizy Kubarskiej oraz „Werkę” Pawła Łozińskiego.
Selekcjonerzy Międzynarodowego Festiwalu Filmów Dokumentalnych Cinema Verite w Iranie najwyraźniej bardzo wysoko cenią polskie kino dokumentalne. Do tegorocznej edycji festiwalu zakwalifikowali aż dwanaście polskich filmów. W konkursie festiwalu wzięły udział „Lewa połowa twarzy” Marcina Bortkiewicza, „Przywódcy” Pawła Ferdka, „Marionetista” Wiktorii Szymańskiej oraz „Obietnica dzieciństwa” Piotra Morawskiego i Ryszarda Kaczyńskiego. Poza konkursem pokazano „Siedmiu mężczyzn w różnym wieku” Sławomira Witka, „Kiedy będę ptakiem” Moniki Pawluczuk, „Będziesz legendą, człowieku” Marcina Koszałki, „Deep love” Jana P. Matuszyńskiego, „Sati” Bartłomieja Świderskiego, „Lecieć, nie lecieć” Anieli Gabryel, „Dziennik z podróży” Piotra Stasika oraz „O rządach miłości” Adeli Kaczmarek. Dwa ostatnie tytuły miały szansę powalczyć o nagrody w sekcji konkursowej greckiego festiwalu Olympia.
Aż trzy razy wyświetlona zostanie na festiwalach w tym miesiącu „Nasza klątwa” Tomasza Śliwińskiego. Film zaproszono do sekcji konkursowych festiwali The Other Film Festival w USA, Bogoshorts w Kolumbii oraz Signes de Nuit we Francji. Dwoma pokazami pochwalić się może „Sati”, który poza festiwalem Cinema Verite, pokazywany był także w konkursie Festiwalu Filmów Górskich we francuskim Autrans. Do udziału w sekcji konkursowej rosyjskiego Festiwalu Filmów Studenckich Kinoproba zaproszono natomiast film „Gdzie ja” Arjuna Talwara.
W połowie miesiąca trzy wielokrotnie nagradzane polskie dokumenty obejrzeć będą mogli widzowie chińskiego festiwalu IDocs. „Co się wydarzyło na wyspie Pam” Elizy Kubarskiej, „Kołysanka z Phnom Penh” Pawła Kloca oraz „Argentyńska lekcja" Wojciecha Staronia wezmą udział w pokazach pozakonkursowych.
Przegląd nowych polskich dokumentów zaprezentuje też odbywający się w Warszawie festiwal Watch Docs. Na konkursowe nagrody ma szanse film „Solidarność według kobiet” w reżyserii Piotra Śliwowskiego i Marty Dzido. W programie pozakonkursowym zobaczyć będzie można „Efekt domina” Elwiry Niewiery i Piotra Rosołowskiego, „Dzieci dzwonią” Andrzeja Mańkowskiego, „Rodnik” Marcina Sautera, "Był bunt" Małgorzaty Kozery , "Werkę" Pawła Łozińskiego, "Pieśń pasterza" Vahrama Mkhitaryana oraz „Aleppo. Notatki z ciemności” Wojciecha Szumowskiego i Michała Przedlackiego.