„Gwizdek” jest jednym z najpopularniejszych krótkometrażowych dokumentów tego roku. Film do tej pory otrzymał zaproszenia do ponad 35 zagranicznych festiwali na całym świecie a jego popularność wciąż nie słabnie. Dokument Zaricznego jest zwycięzcą głównej nagrody konkursu krótkometrażowego tegorocznego festiwalu Sundance a także laureatem pięciu innych zagranicznych nagród m.in. na festiwalach Dokumentamadrid, Open City Doc Fest w Londynie, Molodist, czy słowackim Febiofest.
Producentem filmu jest Studio Munka działające w ramach Stowarzyszenia Filmowców Polskich, a producentem wykonawczym Full Film Service.
„Gwizdek” to historia Marcina, młodego chłopaka z małej miejscowości pod Krakowem, który niespiesznie wkracza w dorosłe życie. Nie podoba się to jego matce, która oczekuje od niego konkretnych decyzji i działań – znalezienia lepszej pracy i przyszłej żony. Ponadto Marcin jest też początkującym sędzią piłkarskim – co tydzień na meczach amatorskich drużyn musi wysłuchiwać niewybrednych komentarzy i ocen swojej pracy wygłaszanych przez piłkarzy i kibiców…
„Gwizdek” trafi do kin dzięki firmie Spectator. Dystrybutor, znany z promowania ambitnego i niezależnego kina, jest pierwszym, który wprowadza do regularnej dystrybucji także filmy krótkometrażowe. W ubiegłych latach dystrybutor wprowadził do kin m.in. krótkometrażową animację „Noise” Przemysława Adamskiego czy fabularne „Światło” Mirona Wojdyło.
Pełny katalog firmy Spectator można znaleźć tutaj