„ZIEGENORT” NAJLEPSZĄ ANIMACJĄ RAINDANCE

W sobotni wieczór jury 21. edycji festiwalu Raindance ogłosiło listę filmów nagrodzonych. W tym roku w konkursach filmów krótkometrażowych rywalizowały dwa polskie tytuły – jeden z nich – animowany „Ziegenort” uhonorowano jedną z głównych nagród festiwalu.

Z początkiem festiwalu jury Raindance ogłosiło shortlistę filmów nominowanych do nagród w kategoriach konkursowych. Wśród nominowanych w zestawie Best International Short znalazł się fabularny „The Big Leap” w reżyserii Kristoffera Rusa – jeden z dwóch polskich tytułów, które w Londynie walczyły o nagrody. Drugi, zwycięski „Ziegenort” w reżyserii Tomka Popakula pokonał w ostatnim etapie zmagań pięć animowanych filmów krótkometrażowych wyróżnionych nominacją.

„Ziegenort”, dyplomowy film Popakula wyprodukowany przez krakowskie studio NoLabel to historia rozgrywająca się w małej, nadmorskiej wiosce. Zapracowany ojciec stara się przyuczyć nastoletniego syna do zawodu rybaka. Introwertyczny chłopiec-ryba będzie musiał stawić czoła pierwszej poważnej rywalizacji. Świat odkrywany przez chłopca pełen jest niepokojących znaków, frapujących obserwacji, które niejednokrotnie budzą w nim przerażenie. Intrygująca, graficzna animacja Popakula jest próbą opisania niepokojów wchodzącego w dorosłe życie nastolatka.

„Ziegenort”, laureat już ośmiu zagranicznych nagród oraz dwóch wyróżnień, znalazł się w programach ponad czterdziestu festiwali filmowych na całym świecie. W październiku film otrzymał zaproszenie do pokazów na ośmiu festiwalach. Agentem sprzedaży jest „New Europe Film Sales”, a promocję zagraniczną filmu wspiera Krakowska Fundacja Filmowa. 

Przypomnijmy, że podczas tegorocznej edycji Raindance, po raz pierwszy w historii festiwalu w ramach bloku „Polish Strand” pokazano najgłośniejsze, polskie tytuły ostatnich miesięcy – m.in. „Pokłosie” Władysława Pasikowskiego czy „Dziewczynę z szafy” Bodo Koxa. Projekcje filmów pełnometrażowych poprzedziły filmy krótkometrażowe – w sumie aż cztery tytuły – animowane „Ab ovo” Anity-Kwiatkowskiej Naqvi, „Ziegenort” Tomka Popakula i „Koniec” Ewy Chruściel a także fabularną „Matkę” Łukasza Ostalskiego – zobaczyli widzowie londyńskiego festiwalu. Dodatkowo w Londynie można było zobaczyć także dwa polskie filmy dokumentalne – „Miłość” Filipa Dzierżawskiego oraz  „Zabójcę z lubieżności” – najnowszy dokument Marcina Koszałki.

Tegoroczna, 21. edycja festiwalu odbyła się między 25 września a 6 października

Więcej o filmie na jego oficjalnej stronie

Pełną listę nagrodzonych filmów można znaleźć tutaj