FILMY KFF SALES&PRO­MO­TION NA MIĘ­DZY­NAR­DO­WYCH FE­STI­WA­LACH W LI­STO­PA­DZIE

Szaro, wieje, pada deszcz, a je­sie­nią na fe­sti­wa­lach wciąż się sporo dzie­je. W li­sto­pa­dzie wiele pol­skich fil­mów z agen­cji KFF Sales&Pro­mo­tion bę­dzie miało oka­zję zna­leźć nową, mię­dzy­na­ro­do­wą pu­blicz­ność oraz pod­bić serca ju­ro­rów. Sprawdź­cie, które filmy będą w tym mie­sią­cu miały szan­se na na­gro­dy.

W pierw­szym ty­go­dniu li­sto­pa­da wy­star­tu­je sło­wac­ki Fe­sti­val of Fre­edom. W pro­gra­mie im­pre­zy nie mogło za­brak­nąć po­ka­zu „Zwy­czaj­ne­go kraju” To­ma­sza Wol­skie­go. Z kolei na DOC NYC New York’s Do­cu­men­ta­ry Fe­sti­val o na­gro­dy ubie­gać się bę­dzie „Po­wiedz mi coś jesz­cze” Mar­ty­ny Pesz­ko.

To bę­dzie ko­lej­ny dobry mie­siąc dla ani­ma­cji „Ja i moja gruba dupa”. Film Yely­za­ve­ty Py­smak bę­dzie po­ka­zy­wa­ny na roz­po­czy­na­ją­cym się już pierw­sze­go li­sto­pa­da nie­miec­kim Braun­schwe­ig In­ter­na­tio­nal Film Fe­sti­val, a póź­niej od­wie­dzi m.in. fran­cu­skie Po­itiers Film Fe­sti­val i In­ter­na­tio­nal Short Film Fe­sti­val Tous Co­urts of Aix-​en-Provence, w któ­re­go pro­gra­mie znaj­dzie­my jesz­cze „Ka­mień” Bar­to­sza Ko­ze­ry oraz „Dalej jest dzień” Da­mia­na Ko­cu­ra. Po fran­cu­skich fe­sti­wa­lach „Ja i moja gruba dupa” od­wie­dzi też Hip­sza­nię. Pod­czas od­by­wa­ją­ce­go się tam AL­CI­NE 50 – Fe­sti­val de Cine de Alcalá de He­na­res pu­blicz­ność bę­dzie miała oka­zję zo­ba­czyć jesz­cze „Ali­cję i jej żabkę” Olgi Bo­łądź, „Ostat­nie dni lata” Klau­dii Kę­skiej, „Obyś nie mu­sia­ła tutaj wró­cić” Ana­sta­zji Na­umen­ko i po­now­nie ostat­ni film Da­mia­na Ko­cu­ra.

Na po­cząt­ku mie­sią­ca od­bę­dzie się 44. De­nver Film Fe­sti­val, gdzie o na­gro­dy ubie­gać się będą „Wła­sne śmie­ci” Darii Ko­piec oraz bry­tyj­ski Leeds In­ter­na­tio­nal Film Fe­sti­val z kon­kur­so­wy­mi po­ka­za­mi „Księ­cia w cu­kier­ni” Ka­ta­rzy­ny Agop­so­wicz i „Okrusz­ków życia” Ka­ta­rzy­ny Mie­cho­wicz.

W sto­li­cy Es­to­nii od­bę­dzie się 25. edy­cja Tal­linn Black Ni­ghts Film Fe­sti­val. Za­pro­sze­nie na wy­da­rze­nie otrzy­mał „An­ty­bo­ha­ter” Mi­cha­ła Ka­wec­kie­go. Do­ku­ment bę­dzie można zo­ba­czyć rów­nież pod­czas Ener­ga­CA­ME­RI­MA­GE In­ter­na­tio­nal Film Fe­sti­val. W kon­kur­sach od­by­wa­ją­ce­go się w To­ru­niu fe­sti­wa­lu też nie za­brak­nie pol­skich pro­duk­cji.

Pod­czas IDFA: In­ter­na­tio­nal Do­cu­men­ta­ry Film Fe­sti­val Am­ster­dam też bę­dzie można zo­ba­czyć pol­skie filmy. Na wi­dzów czeka re­pre­zen­to­wa­ny przez agen­cję KFF Sales&Pro­mo­tion  „Film bal­ko­no­wy” Pawła Ło­ziń­skie­go.

Ko­lej­ny ty­dzień li­sto­pa­da bę­dzie rów­nie in­ten­syw­ny. We Fran­cji roz­pocz­nie się Brest Eu­ro­pe­an Short Film Fe­sti­val z „Ostat­ni­mi dnia­mi lata” Klau­dii Kę­skiej, w Ame­ry­ce bę­dzie trwał AFI FEST z po­ka­zem „Zie­le­ni” Ka­ro­li­ny Ka­je­ta­no­wicz (wię­cej na ten temat tutaj), a w Hisz­pa­nii ZINEBI-​International Fe­sti­val of Do­cu­men­ta­ry and Short Film of Bil­bao, gdzie wi­dzo­wie i ju­ro­rzy zo­ba­czą „Okrusz­ki życia” Ka­ta­rzy­ny Mie­cho­wicz. Ten ostat­ni tytuł zo­ba­czą rów­nież wi­dzo­wie nie­miec­kie­go In­ter­film Ber­lin, es­toń­skie­go POFF Shorts In­ter­na­tio­nal Short Film and Ani­ma­tion Fe­sti­val i sło­weń­skie­go In­ter­na­tio­nal Ani­ma­ted Film Fe­sti­val Ani­ma­te­ka. W Es­to­nii po­ka­za­ne zo­sta­ną jesz­cze inne pol­skie pro­duk­cje. O na­gro­dy ubie­gać się bę­dzie ani­ma­cja „Księ­życ” Tomka Po­pa­ku­la oraz fa­bu­lar­ny „Wyraj” Agniesz­ki No­wo­siel­skiej. W sek­cjach po­za­kon­kur­so­wych zna­la­zły się „Wła­sne śmie­ci” Darii Ko­piec, „Psie pole” Mi­cha­li­ny Mu­sia­lik  oraz „Fi­gu­ry nie­moż­li­we i inne hi­sto­rie I” Marty Pajek.

„Okrusz­ki życia” to nie je­dy­ny pol­ski filmy po­ka­zy­wa­ny na sło­weń­skiej Ani­ma­te­ce. Na fe­sti­wal za­pro­szo­no cał­kiem sporą re­pre­zen­ta­cję na­szych pro­duk­cji. O tam­tej­sze na­gro­dy, poza fil­mem Ka­ta­rzy­ny Mie­cho­wicz, będą ubie­gać się  też „We have one heart” Ka­ta­rzy­ny Wa­rze­chy, Wy­szła z brze­gów” Sofyi Nabok oraz „Księ­życ” Tomka Po­pa­ku­la. W po­zo­sta­łych sek­cjach pu­blicz­ność zo­ba­czy back­sta­ge_epi­so­des” Mar­ci­na Woj­cie­chow­skie­go, „Obyś nie mu­sia­ła tutaj wró­cić” Ana­sta­zji Na­umen­ko, „Dom w sko­rup­ce” Re­na­ty Gą­sio­row­skiej oraz „Papę” Ma­ry­ii Yaki­mo­vich.

Jesz­cze więk­szą re­pre­zen­ta­cję bę­dzie­my mieli na li­tew­skim In­ter­na­tio­nal Ani­ma­tion Film Fe­sti­val Tin­di­rin­dis. Kil­ku­krot­nie prze­ło­żo­ny fe­sti­wal od­bę­dzie się w dru­giej po­ło­wie li­sto­pa­da. W pro­gra­mie Vitae Azi­lia” Jo­an­ny Wap­niew­skiej, „Tunel” Julii Be­ne­dyk­to­wicz, „Wy­szła z brze­gów” Sofyi Nabok, „Takie pięk­ne mia­sto” Marty Koch, „Story” Joli Bań­kow­skiej, „Re-​Cycle” Ma­te­usza Le­nar­ta, „Por­tret Su­zan­ne” Iza­be­li Plu­ciń­skiej, „Pa­ra­di­se Mall” Marty Wik­to­ro­wicz, „Ostat­nią wie­cze­rzę” Pio­tra Du­ma­ły, „Deszcz” Pio­tra Mil­czar­ka, „Silny nie­za­leż­ny ko­smos” Da­mia­na Kra­ko­wia­ka, „Sre­bro ryb” Anity Kwiatkowskiej-​Naqvi, „Metro” Na­ta­lii Kraw­czuk, „Du­szycz­kę” Bar­ba­ry Rupik oraz „Acid Rain” Tomka Po­pa­ku­la.

Nim jed­nak od­bę­dzie się li­tew­skie świę­to ani­ma­cji pol­skie pro­duk­cje bę­dzie można zo­ba­czyć jesz­cze cho­ciaż­by na Man­che­ster Ani­ma­tion Fe­sti­val, gdzie szan­sę na na­gro­dy mają „Pla­ne­ta­rium” To­ma­sza Duc­kie­go i „We have one heart” Ka­ta­rzy­ny Wa­rze­chy, na ro­syj­skim VGIK In­ter­na­tio­nal Stu­dent Fe­sti­val, tam pu­blicz­ność zo­ba­czy „Pierw­sze lato końca świa­ta” Na­sta­zji Go­ne­ry i „Je­stem tutaj” Julii Orlik czy na wło­skim Rome In­de­pen­dent Film Fe­sti­val Awards z kon­kur­so­wym po­ka­zem „Wenus z Wil­len­dor­fu” Zu­zan­ny Graj­ce­wicz. Dwa po­ka­zy pol­skich fil­mów zo­ba­czy­my na ka­na­dyj­skim Shorts That Are Not Pants. O przy­chyl­ność tam­tej­szych ju­ro­rów będą za­bie­gać To­masz Wol­ski z „Pro­ble­mem” oraz Ka­ta­rzy­na Wa­rze­cha z „We have one heart”.  Ani­mo­wa­ny do­ku­ment zo­ba­czą jesz­cze wi­dzo­wie nie­miec­kie­go do­ku­men­tART Eu­ro­pe­an Film Fe­sti­val – films & fu­tu­re 2021, grec­kie­go Olym­pia In­ter­na­tio­nal Film Fe­sti­val for Chil­dren and Young Pe­ople i fran­cu­skie­go FIFE In­ter­na­tio­nal Edu­ca­tion Film Fe­sti­val.

W dru­giej po­ło­wie mie­sią­ca na eu­ro­pej­skich fe­sti­wa­lach zo­ba­czy­my „Ostat­nich ry­ce­rzy pra­wej stro­ny” Mi­cha­ła Edel­ma­na (30_____70 Doc Fest we Wło­szech), „Grubą Kaśkę” Julii Pełki (Amar­cort Film Fe­sti­val we Wło­szech), „Efekt Mo­tyl­ka” Ja­ro­sła­wa Szmid­ta (Men­shov In­ter­na­tio­nal DOC FF “Won­To­ge­ther” w Rosji) oraz „Papa” Ma­ry­ii Yaki­mo­vich (Ani­ma­ted Film Fe­sti­val Ani­ma­te­ka w Sło­we­nii). Na Pic­co­lo Fe­sti­val dell’ Ani­ma­zio­ne wy­świe­tlo­ny zo­sta­nie „Por­tret Su­zan­ne” Iza­be­li Plu­ciń­skiej, a na To­ri­no Film Fe­sti­val „Swo­bo­da” Jo­an­ny Róż­niak.

Trzy nasze pro­duk­cje zo­sta­ły za­pro­szo­ne do kon­kur­su Lon­don In­ter­na­tio­nal Ani­ma­tion Fe­sti­val. Tam­tej­sza pu­blicz­ność bę­dzie miała oka­zję zo­ba­czyć „Je­stem tutaj” Julii Orlik, „Roz-​poznanie” Prze­my­sła­wa Świdy oraz „Obyś nie mu­sia­ła tutaj wró­cić” Ana­sta­zji Na­umen­ko.

Choć od pre­mie­ry „Har­dej” upły­nę­ło już kilka lat, to film Mar­ci­na Po­la­ra wciąż jest za­pra­sza­ny na ko­lej­ne fe­sti­wa­le. Tylko w tym mie­sią­cu do­ku­ment tra­fił do pro­gra­mu ame­ry­kań­skie­go Pit­ts­burgh Shorts & Script Com­pe­ti­tion oraz od­by­wa­ją­ce­go się w Luk­sem­bur­gu Open­scre­en at An­cien Cinéma in Vian­den.