DOCS: „PIANOFORTE” Z AMERYKAŃSKĄ PREMIERĄ KINOWĄ

Dokument Jakuba Piątka znalazł amerykańskiego dystrybutora i trafi do tamtejszej kinowej publiczności już 1 grudnia. Nagradzany film cieszy się ogromnym zainteresowaniem, wróży się mu nawet oscarową nominację.

Prawa do dystrybucji filmu w Stanach Zjednoczonych nabyła znana firma Greenwich Entertainment mająca w swoim imponującym katalogu m.in. dokument o Sinead O’Connor „Nothing Compares”, Billie Holliday „Billie” czy o legendarnej brytyjskiej projektantce „Westwood”, a także kilkanaście filmów fabularnych.

Światowa premiera „Pianoforte” odbyła się na festiwalu Sundance. Film Jakuba Piątka został zaproszony do międzynarodowego konkursu dokumentalnego. Od tamtej pory produkcja cieszy się niesłabnącym zainteresowaniem na całym świecie, a przy okazji zdobywając kolejne nagrody i sympatię widzów.

W trakcie eliminacji jest ich 160. Potem około 80. Potem 40. Do finałów trafia 12 osób. Bohaterami filmu są młodzi ludzie (od 16 do 30 lat) z różnych stron świata, których życie od dzieciństwa było podporządkowane grze na fortepianie. Niczym sportowcy na olimpiadzie biorą udział w najbardziej prestiżowym konkursie pianistycznym, który może zmienić ich życie.

Film Jakuba Piątka skupia się na kilku bohaterach. Obserwujemy ich w domach, w trakcie przygotowań, prywatnie. Narracja jest podporządkowana regułom konkursu podzielonym na trzy etapy oraz finał.

Konkurs Chopinowski jest najstarszym tej rangi na świecie, odbywa się co 5 lat w Warszawie. Konkurs to rekordowa liczba sław, które wzięły w nim udział: od wybitnego kompozytora Dymitra Szostakowicza, poprzez Maurizio Polliniego, Marthę Argerich, Rafała Blechacza, Seong-Jin Cho, Dang Thai Sona, na Krystianie Zimermanie skończywszy. Konkurs to ogromne emocje, zarówno na estradzie jak i na widowni. Ogromna szansa, która zdarza się raz w życiu.

Konkurs Chopinowski jest egzemplifikacją bardzo ważnego momentu życia naszych bohaterów. Mimo że świat przedstawiony wydaje się elitarny, niedostępny, to każdy z nich przygotowywał się do tego momentu właściwie całe życie. Wszyscy dzielą podobne marzenie i zostaną bezlitośnie zweryfikowani przez konkursowy mechanizm – okaże się, że ilość miejsc na podium jest drastycznie ograniczona. Część z nich odpadnie, część trafi do Finału.

Za produkcję filmu odpowiada Maciej Kubicki (TELEMARK Sp. z o.o.), koproducentami są HBO Max, Fryderyk Chopin Institute, Mazovia Warsaw Film Commission, MX35, Arte, ZDF i Ventana Film.

Więcej informacji o dystrybutorze można znaleźć na jego stronie internetowej.